Chicken Tikka och Naan bröd




   

En halvfabrikats-rätt som helt klart får godkänt!

Det enda du behöver göra är blanda ihop kryddmixen med vatten och olja och låta det stå medan du steker kycklingfilén. Sedan hälla på såsen och låta det puttra ett par minuter.

Jag serverar tillsammans med ris och naan-bröd. Är väldigt förtjust i detta brödet, särskilt det med vitlök & koriander-smak. Gör heller inget om man "råkar" glömma det i ugnen en minut extra så att det blir lite knaprigt på ytan.

Riset kokar jag tillsammans med lite vitlök och morot som jag hyvlat i långa strimlor med potatisskalaren. Bara fräser vitlöken och morots-strimlorna lite snabbt i olja innan jag häller på vatten, salt och ris. Blir mycket godare ris så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0