Kryddiga järpar, tzsaziki, sallad & klyftpotatis




Fredagsmiddagen: nötfärs-järpar med bacon och kryddat med torkad chili, klyftpotatis gjorda på bakpotatisar, tzsaziki med mycket vitlök och en sallad av mini-mozzarella, oliver, soltorkade tomater, strimlad rödlök och paprika och blandsallad.


Till järparna använde jag:

ekologisk oxfärs
 ett par skivor ekologisk bacon som jag finhackat
ett ägg
ca 2 msk ströbröd
1 torkad chili (en liten, väldigt stark som jag planterat själv)
lite chilipulver
salt, peppar


Det blev 7 st i lite olika storlekar. Sedan behövdes det bara väldigt lite olja till stekningen.


Salladen med mini-mozarella, gröna oliver, marinerade soltorkade tomater som jag delat i lite mindre bitar, tunna strimlor av rödlök, grön paprika, ruccolasallad, bladspenat och röd machesallad.


Receptet till världens godaste tzsaziki hittar du här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0