Fyllda, baconlindade kycklingbröst




Detta är gott vill jag lova! Och nyttigt! I alla fall enligt GI-metoden...tror jag :)
Riv en bit Västerbottenost (ca 2 dl) och blanda ihop med en burk Ridderheims Marinerade Soltorkade Tomater, grovt hackade. Egentligen hade jag inte tänk tillsätta något mer i fyllningen, men eftersom jag hade en öppen burk med Paprika & Chili-Creme Fraiche så tog jag 2 tsk av detta också.
Fyll de snittade kycklingbröstfileerna med röran och linda 4 baconskivor runt varje filé. Ett par tandpetare kan behövas för att få baconet att sitta på plats. Krydda med svartpeppar på båda sidorna. Stek på hög värme en kort stund, så att baconet få färg. Lägg över fileerna i ugnsform och sätt in i ugnen på 200 grader ca 10-15 min (jag hade två ganska stora bröstfileer, men känn lite på fileerna och stick i dom med en kniv för att vara säker på att dom är klara)

                

Medan fileerna är i ungen hinner man göra en snabb, god sallad. Jag gjorde en med morötter, gurka, salladslök, en påse salladsmix (ruccola, bladspenat m.m), och så smaksatte jag salladen med olivolja, pressad citron och salt.

                                   

                                                           Smaklig spis!
 




Kommentarer
Postat av: Matpolisen

Det ser verkligen gott ut.

2010-09-16 @ 05:58:56
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Helena Ljunggren

Åh hjälp så gott det ser ut!

2010-09-18 @ 12:22:17
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0